logo healthstyle
portal healthstyle.pl

PORTAL O ZDROWIU

rotator rotator rotator
rotator
Zdrowy styl życia a efektywność w pracy
Fitness
10-06-2014
Nie od dziś wiadomo, że to, co i jak jemy wpływa na efektywność działań podejmowanych w ciągu dnia. Zjeść pożywne śniadanie – niby tak niewiele, a tak trudno wygospodarować chwilkę między wrzaskiem budzika a dzwonieniem wyjmowanych pospiesznie z kieszeni kluczy ...
foto1
Według raportu Światowej Organizacji Zdrowia jednym z najważniejszych czynników wpływających na zdrowie i samopoczucie pracowników jest odżywianie. Zapewne niejednego pracodawcę zainteresuje fakt, iż dobre nawyki żywieniowe pracowników mogą zwiększyć ich wydajność nawet o 20%. Korzyści są ponadto długofalowe, wszak racjonalnie odżywiający się podwładny rzadziej cierpi na różnego rodzaju schorzenia, co minimalizuje częstotliwość jego przebywania na zwolnieniu lekarskim. Do najważniejszych zasad higieny pracy należą przede wszystkim częste, regularne posiłki, podczas których przestrzegane są choć kilkuminutowe przerwy od pracy. Najważniejsze oczywiście jest śniadanie, które należy zjeść do około dwóch godzin po przebudzeniu. Na następny posiłek (coś niedużego, typu: owoc, szklanka soku, jogurt, proteinowy batonik) należy poświęcić chwilkę w godzinach miedzy 10 a 11. Pozwoli to przetrwać w dobrym stanie psychofizycznym do obiadu (ok. godz. 14), na który warto zaplanować coś ciepłego, najlepiej pamiętając o dodatku warzywnym. Godzina 17. to ponownie czas na małe co nieco. Tym razem może to być kanapka, kubek kefiru lub maślanki, czy też ponownie owoc. Taki harmonogram zapobiega przede wszystkim uczuciu głodu, z jakim najtrudniej poradzić sobie wieczorem. Ostatnim posiłkiem będzie kolacja, spożyta nie później niż trzy godziny przed snem. Ważne, by rzeczywiście jeść regularnie i – co niestety częste u zapracowanych – nie kompensować sobie pominiętego posiłku następnym, bardziej obfitym. Do cna spustoszony bądź zbyt obciążony żołądek nie pracuje prawidłowo, co objawia się sennością i rozdrażnieniem. Zatem, jak to zwykle bywa w naturze, nie ma drogi na skróty. Warto przemyśleć kwestię zaplanowania sobie codziennych posiłków tak, aby dostarczyć sobie paliwa na cały intensywny dzień. Z pewnością będzie go o wiele łatwiej przeżyć. Dobre zdrowie nie tylko poprawia nasze samopoczucie i zwiększa atrakcyjność, ale podnosi również efektywność naszej pracy. A wszystko to zapewnia regularne i zbilansowane odżywianie.
Fitness
10-06-2014
foto1
Ciasteczko – niewielkie… do kawci… Tak na poprawę humoru, bo dzień taki ciężki. O tym, jak naprawdę działa cukier i czy rzeczywiście rozsądnym jest przegryzanie batoników ku lepszemu samopoczuciu?
Fitness
10-06-2014
foto1
Sięgamy po nie zazwyczaj, kiedy chcemy schudnąć, opóźnić procesy starzenia, wzmocnić włosy, skórę i paznokcie, wspomóc układ odpornościowy czy pokarmowy. Czym są suplementy i jakie mają znaczenie w codziennej diecie.
Fitness
10-06-2014
foto1
Najgorsze, co może się zdarzyć, kiedy jesteśmy na diecie, to spadek motywacji. O tym, jak w łatwy i przyjemny sposób podsycić w sobie wolę walki z kilogramami.
kalkulator bmi