logo healthstyle
portal healthstyle.pl

PORTAL O ZDROWIU

rotator rotator rotator
rotator
Zamienniki posiłków i koktajle proteinowe
Fitness
10-06-2014
Obydwa wynalazki mogą dobrze wpływać na nasz organizm, zapewniając mu witalność oraz pomagając utrzymać go w odpowiedniej kondycji.
foto1
W szaleńczym pędzie codziennej rutyny często pojawia się dylemat: spokojnie zjeść i się spóźnić czy zdążyć, ale głodować. W takiej sytuacji dobrze sprawdzą się zamienniki posiłków. Różnego rodzaju zupki, puddingi i inne przekąski mogą zastąpić posiłek, muszą jednak zawierać odpowiednią ilość składników odżywczych – przede wszystkim węglowodanów i białka oraz około 200-400 kalorii. Można kupić gotowe proszki do rozpuszczenia w wodzie lub przyrządzić taką odżywczą mieszankę samemu – w zależności od tego, jak mało pozostało na to czasu. Tak czy siak, cieszą się one, rzeczone zamienniki, szczególną popularnością również wśród odchudzających się. Odżywki proteinowe natomiast zawierają wyłącznie białko (bez węglowodanów). Są one niskokaloryczne i nie służą jako zamienniki w codziennym jadłospisie, lecz uzupełniają dietę w wysokiej jakości białko (najlepsze jest serwatkowe). Ponadto koktajle proteinowe zaleca się spożywać przed snem, bo świetnie zwalcza uczucie głodu (szczególnie z dodatkiem czekolady lub wanilii) oraz po treningu, ponieważ wówczas dochodzi do regeneracji sił (i mięśni, co zmniejsza ryzyko powstania zakwasów).
Fitness
10-06-2014
foto1
Jesteśmy tym, co jemy – ta bardzo plastyczna metafora wprawia nas zazwyczaj w nieco pesymistyczną zadumę nad własnym zdrowiem. Czy coś z niej wynika? I jakie znaczenie odgrywa tu inteligencja?
Fitness
10-06-2014
foto1
… czyli jak zakodować w niesfornej główce zdrowe nawyki żywieniowe.
Fitness
10-06-2014
foto1
Problem nadwagi i otyłości wśród młodzieży staje się coraz bardziej powszechny. Co zrobić, kiedy pojawia się w naszym domu?
kalkulator bmi