logo healthstyle
portal healthstyle.pl

PORTAL O ZDROWIU

rotator rotator rotator
rotator
Wygryźć stres
Fitness
10-06-2014
Stres – jakakolwiek jego przyczyna – powoduje w organizmie prawdziwe spustoszenie. Dotyka wszystkich, jest przecież odzwierciedleniem tego, jak radzimy sobie z codziennym życiem. Najważniejsze, że człowiek w tej nierównej walce nie jest skazany na porażkę.
foto1
Wiadomo, że istnieje wiele sposobów radzenia sobie ze stresem. Okazuje się, że jednym z najskuteczniejszych – obok gimnastyki, medytacji, a także innych indywidualnie wypróbowanych – jest właściwe odżywianie. Deficyt witamin i składników odżywczych, ogólne zatrucie organizmu, a także podatność na wiele chorób – to właśnie skutki życia w ciągłym stresie. Dlatego też warto uświadomić sobie rolę odpowiedniej diety w nieustannym pędzie powodującym napięcie, zmęczenie i irytację. Nie ma nic gorszego niż codzienny rytuał „doładowywania się” batonami czy ciastkami popijanymi kilkoma kubkami mocnej kawy. Pozornie taki zestaw pomaga, tak naprawdę jednak kofeina zwiększa poziom stresu, bo powoduje wydzielanie się adrenaliny. Cukier natomiast zapewnia przypływ energii jedynie na moment, w dalszej perspektywie wywołując drażliwość i spadek koncentracji. Co zatem należy jeść, żeby odciążyć organizm i poczuć ulgę? Na przykład taki oto inny zestaw umilający na przykład relaks w fotelu przed telewizorem: pestki słonecznika – ze względu na zawartość cynku, potas i witamin z grupy B – i ziołowa herbatka (do wyboru: rumianek, melisa, żeń-szeń). Istotnym składnikiem żywności odstresowującej jest także magnez obecny w zielonych warzywach, winogronach czy rybach (jako przekąskę polecamy ponadto migdały), który reguluje ciśnienie krwi, a także poziom cukru oraz wzmacnia mięśnie. Ważne są również białko i żelazo, których najwięcej znajduje się w orzechach, nasionach i jajach. Warto też od czasu do czasu zjeść po prostu pomarańczę, banana czy jabłko ze względu na występowanie w nich dużej zawartości wspierającej układ odpornościowy witaminy C. Nie trzeba zatem od razu wspomagać się farmakologią, czy też drastycznie zmieniać swoich nawyków żywieniowych, ważne by dostarczyć organizmowi witamin i składników odżywczych regulujących pracę nadnerczy i innych organów obciążonych stresującym życiem, czyli po prostu życiem.
Fitness
10-06-2014
foto1
Wcielamy w życie teorię wielkich planów i małych kroków, czyli kilka słów tytułem wstępu do rozdziału „zdrowszy ja”.
Fitness
10-06-2014
foto1
Zamiar, jakim jest utrata wagi sprowadza się do kilku bardzo ważnych wytycznych, które jednak można z pewną dowolnością przystosowywać do swoich możliwości. O czym warto pamiętać rozpoczynając wcielanie w życie tego planu?
Fitness
10-06-2014
foto1
Okazuje się, że aby schudnąć, zapewnić sobie energetycznego kopa, czy urozmaicić jadłospis w niezbędne składniki wystarczy zaopatrzyć się w blender, po czym odwiedzić pobliski bazarek.
kalkulator bmi