logo healthstyle
portal healthstyle.pl

PORTAL O ZDROWIU

rotator rotator rotator
rotator
Stracić kilogramy, nie rozsądek – taki jest plan
Fitness
10-06-2014
Sukces zależy w dużej mierze od temperamentu, siły woli, determinacji, więc najlepiej na początek wypracować w sobie konkretne zorientowanie na cel. Oprócz tego trzeba pamiętać o kilku istotnych kwestiach.
foto1
Podejmując decyzję o odchudzaniu, dobrze już na samym początku wizualizować sobie osiągnięty sukces, czyli zobaczyć siebie nowego, odchudzonego, wysportowanego, szczęśliwego, otoczonego przyjaciółmi. Następnie należy uświadomić sobie, że zarówno za nisko, jak i za wysoko ustawiona poprzeczka, może już na samym początku zniweczyć ten misternie konstruowany plan. Inne skrajności, których należy unikać, to: stosowanie tzw. wielkich kwantyfikatorów typu nigdy, zawsze, na pewno, itp. W chwili słabości doprowadzą one do zaprzestania realizacji planu wcielania zdrowego stylu życia i wzrostu poczucia winy, rozczarowania samym sobą, a przecież nie o to chodzi. Trzeba tu przy okazji przypomnieć, że po to też słuchamy natury – ona nie lubi skrajności i paradoksów. Wiąże się z powyższym kolejna zasada – nie wolno się głodzić. Chyba nie trzeba przypominać, iż organizm (jako element natury, więc wiadomo, jaka jego istota) z powodu drakońskiej diety już po około 24-36 godzinach przejdzie na odżywianie wewnętrzne (endogenne, czyli czerpanie ze swoich rezerw), co nie oznacza wcale, że pozbawiony składników z zewnątrz, zacznie przyczyniać się do szybkiego spadku masy ciała. Owszem, schudniesz, ale tylko kosztem ponownego szybkiego powrotu do dawnej wagi (a nawet jej przekroczenia). Dzieje się tak dlatego, że w wyniku głodzenia się rozkodowujesz swój ośrodek głodu i sytości. Twój „naturalnie” mądry organizm, nauczony doświadczeniem, iż nie bardzo może ci ufać, będzie magazynował rezerwy na tzw. czarną godzinę, w wyniku czego będziesz jeść więcej niż potrzebujesz, co z kolei podniesie poziom cukru, który zamieni się w tłuszcz i odłoży w najmniej estetyczny z możliwych sposobów. Gratisowo stracisz motywację do dalszego działania, bo oto właśnie wróciłeś do punktu wyjścia. Zatem: nie wolno robić zbyt długich przerw miedzy posiłkami. Pierwszą kwestią jest więc zdrowa i odpowiednio zbilansowana dieta. Dodatkowo musi być ona wsparta wysiłkiem fizycznym, dzięki któremu nie tylko zintensyfikujesz spalanie wolnych kwasów tłuszczowych, ale odetchniesz pełną piersią i dotlenisz organizm, co zapewni ci świetne samopoczucie i jasność umysłu. Ponadto warto zwiększyć tempo metabolizmu poprzez zwiększenie termogenezy – tu z pomocą przychodzi właściwie dobrana suplementacja, przyspieszająca także proces rozkładu trójglicerydów w tkance tłuszczowej (lipolizę). Zdroworozsądkowe podejście oznacza, że należy jeść mniejsze porcje, ale częściej (5 zróżnicowanych posiłków w ciągu dnia), co pozwoli na stałe dostawy energii dla organizmu (który nie będzie musiał odkładać na wszelki wypadek) i zapewni codzienną porcję białka (budulec), węglowodanów (energia), tłuszczów (zapas), minerałów oraz witamin, bez których nie jesteśmy w stanie prawidłowo funkcjonować. Zakłada się, iż optymalna i bezpieczna utrata wagi w ciągu tygodnia mieści się w przedziale 0,5-1 kg. Przyjęcie tego kulinarnego założenia, wspomagane wysiłkiem fizycznym i – dodatkowo – suplementami diety, pozwoli na osiągnięcie upragnionego, wizualizowanego od początku celu. Taki jest plan – reszta zależy od ciebie.
Fitness
10-06-2014
foto1
Okazuje się, że zdrowy styl życia nie jest wyłącznie domeną kobiet. Mężczyźni jednak nieco inaczej podchodzą do tego tematu.
Fitness
10-06-2014
foto1
Czym jest genodieta i jakie daje szanse na długie, zdrowe życie?
Fitness
10-06-2014
foto1
Japończycy zachwalają wodorosty, podkreślając ich właściwości odżywcze. Sprzyjają one również odchudzaniu.
kalkulator bmi