logo healthstyle
portal healthstyle.pl

PORTAL O ZDROWIU

rotator rotator rotator
rotator
Powrót do formy, czyli o życiu bez rozstępów i żylaków
Fitness
10-06-2014
Czasem w jakimś zwrotnym momencie naszego życia zauważamy, że pojawiło się coś niepokojącego. Już się sobie nie podobamy, bo – istotnie – coś w nas się zmieniło. Coś, czego nie jesteśmy już w stanie dłużej akceptować, rzutuje na inne dziedziny życia, skutecznie je utrudniając. Czym jest to coś? Spośród wielu niechcianych tego typu gości, jednymi z najbardziej chyba znienawidzonymi są rozstępy i żylaki.
foto1
Te pierwsze pojawiają się zazwyczaj właśnie wtedy, kiedy i tak jest nam już bardzo ciężko – znacznie przytyłyśmy lub schudłyśmy, zaszły w nas zmiany spowodowane ciążą, czy też jesteśmy osłabione z powodu braku pewnych minerałów i witamin. Brzuch, piersi, uda i pośladki „ozdobione” początkowo różowawymi pasmami, zaczynają następnie odstraszać w bardziej cielistej odsłonie. Wciąż jednak bruzdy są widoczne i nie zanosi się na to, że chwilowe. Trzeba z nimi skutecznie zawalczyć. I nie chodzi tu o bezrefleksyjne wcieranie w skórę coraz to nowszych i droższych cudów drogeryjnych z gatunku tych, co jeśli reklamowane, to pewnie dobre. Bzdura. Trzeba raczej zadbać o dostarczenie organizmowi cynku oraz witamin B5, C i E. Warto też wykorzystać dobroczynne działanie superżywności, a mianowicie spirulinę. Ponadto blaknięcie rozstępów może przyspieszyć aktywność fizyczna zorientowana na pływanie, rozciąganie i taniec. Z pochodzeniem kolejnych nieproszonych gości, żylaków, jest podobnie jak z tymi opisanymi wcześniej. Te rozszerzone do granic możliwości naczynia krwionośnie stają się przyczyną uciążliwego tępego bólu. Skłonność do nich może być dziedziczna, więc warto zawczasu pamiętać, by nie narażać się na codzienne przydługie stanie lub siedzenie. Lepiej zapobiegać niż leczyć. Trzeba też zadbać o dostarczanie organizmowi błonnika i przeciwutleniaczy, lecytyny, koenzymu Q10, a także witamin C, B, E. Dobre efekty daje wypijanie o poranku herbatki z pokrzywy, a wieczorem – ze skrzypu. Natomiast do produktów obciążających naczynia krwionośne, zatem przyczyniających się do powstawania żylaków, należą przede wszystkim: kawa, czarna herbata, alkohol, cukier i nabiał. Starajmy się więc je ograniczać. Wcielając w życie powyższe wskazówki możliwe staje się zapobieganie tego typu defektom lub złagodzenie ich objawów. Warto o tym pomyśleć wcześniej – planując ciążę czy odchudzanie – wówczas szanse na zminimalizowanie, a nawet wyeliminowanie powyższych niedoskonałości (tych, na jakie nie tylko trudno patrzeć, ale do których nawet trudno się przyznać, choć przecież je widać). Mając na uwadze powyższe, wracamy zatem do formy – w poczuciu estetyki, ale nade wszystko dla zdrowia i dobrego samopoczucia.
Fitness
10-06-2014
foto1
Włosy – tak samo jak cały ludzki organizm – potrzebują wsparcia w postaci składników odżywczych. Warto im je zapewnić – wówczas zostaną na dłużej.
Fitness
10-06-2014
foto1
Jesteśmy tym, co jemy – ta bardzo plastyczna metafora wprawia nas zazwyczaj w nieco pesymistyczną zadumę nad własnym zdrowiem. Czy coś z niej wynika? I jakie znaczenie odgrywa tu inteligencja?
Fitness
10-06-2014
foto1
Żywność odstresowująca, czyli o tym, że jedzenie może być naprawdę przyjemne.
kalkulator bmi