logo healthstyle
portal healthstyle.pl

PORTAL O ZDROWIU

rotator rotator rotator
rotator
Męskie spojrzenie na jedzenie
Fitness
10-06-2014
Mamy różne potrzeby… Również żywieniowe – przede wszystkim te, bo z nimi wiążą się wszystkie inne. Jakie są podstawowe zasady, których każdy mężczyzna przestrzegać powinien?
foto1
Na początek cynk: okazuje się, że jego działanie ma szerokie spektrum. To on sprzyja odbudowie komórek, posiada również właściwości przeciwutleniające, zatem sprawia, że wolniej się starzejemy. Wykazuje on również dobroczynny wpływ na funkcjonowanie męskiego układu rozrodczego (niektórzy badacze uważają nawet, że dzięki niemu zwiększa się liczba plemników) i chroni komórki przed uszkodzeniem, co zapobiega miedzy innymi rakowi prostaty. Jedzcie zatem panowie chude mięso, rośliny strączkowe, czy też owoce morza – jeśli lubicie. I niech nam żyje cynk. Kolejna kwestia: kwasy omega-3 zawarte w rybach wpływają zbawiennie na serce, krążenie, a także uśmierzają bóle mięśni i stawów spowodowane wysiłkiem fizycznym. W związku z tym wrzucajcie na talerze makrelę, tuńczyka, łososia i sardynki. Do tego kromka pełnoziarnistego pieczywa (dobry budulec dla mięśni) i mamy przykładową pełnowartościową kolację. Na koniec coś dla męskiej skóry. Tu przede wszystkim należy zadbać o dostarczenie organizmowi witamin C i E oraz beta-karotenu. Co jeść, by spożyć ich jak najwięcej? Odpowiedź brzmi: warzywa i owoce, a szczególnie: marchew, dynię, jagody (to silne antyoksydanty), banany (te ostatnie ze względu na zawartość potasu oraz dlatego, iż szybko dostarczają energii). W związku z powyższym, na bazarek panowie.
Fitness
10-06-2014
foto1
Rzeźbienie mięśni rozpoczyna się w domowych pieleszach, w zaciszu kuchennym – nie na siłowni.
Fitness
10-06-2014
foto1
Żywność odstresowująca, czyli o tym, że jedzenie może być naprawdę przyjemne.
Fitness
10-06-2014
foto1
Na starzenie się nie ma rady. Jednak dzięki odpowiedniemu odżywianiu się można zapobiec nieprzyjemnym objawom przekwitania.
kalkulator bmi