logo healthstyle
portal healthstyle.pl

PORTAL O ZDROWIU

rotator rotator rotator
rotator
Menopauza i dobre samopoczucie
Fitness
10-06-2014
Dieta kobiety w okresie menopauzy musi być odpowiednio zbilansowana. W jej jadłospisie powinny znaleźć się wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Wówczas łagodniej przejdzie ona ten trudny okres.
foto1
Najważniejsze w tym czasie są żelazo i wapń. Należy zatem spożywać między innymi: produkty mleczne, ryby, jaja, zielone warzywa liściaste i rośliny strączkowe. Oprócz tego trzeba pamiętać o błonniku (pełnoziarniste pieczywo, ryż, warzywa i owoce). Do picia najlepsza jest woda niegazowana. Jednak na uderzenia gorąca zaleca się picie herbatki z szałwii. Ograniczyć należy w pierwszej kolejności alkohol, cukier i sól. Trzeba też przy okazji powiedzieć, że najważniejszym organem, o który warto zadbać przede wszystkim, jest wątroba ze względu na to, iż między innymi poprawia ona metabolizm i bierze udział w pozbywaniu się toksyn z organizmu. Klimakterium jest okresem, w jakim poziom substancji odżywiających wątrobę obniża się. Z tego względu ważne jest, by dostarczyć organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Zaleca się jeść przede wszystkim: jabłka, pestki słonecznika, nasiona sezamu, oliwki, groch i siemię lniane. Zatem menopauza może przebiegać łagodniej. Wystarczy stosować podstawowe zasady układania codziennego menu (zauważmy, że przy okazji przyczyni się to do utraty zbędnych kilogramów).
Fitness
10-06-2014
foto1
Rozstępy i żylaki spędzają sen z powiek wielu kobietom. Jak bardzo utrudniają życie? Tak, że nierzadko nawet trudno wspomnieć o nich bez zażenowania. Trzeba zatem – bez zbędnego mówienia – zadziałać od razu.
Fitness
10-06-2014
foto1
Czym jest genodieta i jakie daje szanse na długie, zdrowe życie?
Fitness
10-06-2014
foto1
Uporczywe odchudzanie jest dla wielu niemal znamieniem czasów. Trzeba przecież jakoś funkcjonować w świecie piękności z okładek kolorowych magazynów.
kalkulator bmi