logo healthstyle
portal healthstyle.pl

PORTAL O ZDROWIU

rotator rotator rotator
rotator
Menopauza i dobre samopoczucie
Fitness
10-06-2014
Dieta kobiety w okresie menopauzy musi być odpowiednio zbilansowana. W jej jadłospisie powinny znaleźć się wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Wówczas łagodniej przejdzie ona ten trudny okres.
foto1
Najważniejsze w tym czasie są żelazo i wapń. Należy zatem spożywać między innymi: produkty mleczne, ryby, jaja, zielone warzywa liściaste i rośliny strączkowe. Oprócz tego trzeba pamiętać o błonniku (pełnoziarniste pieczywo, ryż, warzywa i owoce). Do picia najlepsza jest woda niegazowana. Jednak na uderzenia gorąca zaleca się picie herbatki z szałwii. Ograniczyć należy w pierwszej kolejności alkohol, cukier i sól. Trzeba też przy okazji powiedzieć, że najważniejszym organem, o który warto zadbać przede wszystkim, jest wątroba ze względu na to, iż między innymi poprawia ona metabolizm i bierze udział w pozbywaniu się toksyn z organizmu. Klimakterium jest okresem, w jakim poziom substancji odżywiających wątrobę obniża się. Z tego względu ważne jest, by dostarczyć organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Zaleca się jeść przede wszystkim: jabłka, pestki słonecznika, nasiona sezamu, oliwki, groch i siemię lniane. Zatem menopauza może przebiegać łagodniej. Wystarczy stosować podstawowe zasady układania codziennego menu (zauważmy, że przy okazji przyczyni się to do utraty zbędnych kilogramów).
Fitness
10-06-2014
foto1
Okazuje się, że aby schudnąć, zapewnić sobie energetycznego kopa, czy urozmaicić jadłospis w niezbędne składniki wystarczy zaopatrzyć się w blender, po czym odwiedzić pobliski bazarek.
Fitness
10-06-2014
foto1
Japończycy zachwalają wodorosty, podkreślając ich właściwości odżywcze. Sprzyjają one również odchudzaniu.
Fitness
10-06-2014
foto1
Wcielamy w życie teorię wielkich planów i małych kroków, czyli kilka słów tytułem wstępu do rozdziału „zdrowszy ja”.
kalkulator bmi