logo healthstyle
portal healthstyle.pl

PORTAL O ZDROWIU

rotator rotator rotator
rotator
Dieta & sport – duet doskonały?
Fitness
10-06-2014
Zdrowe, świadome odżywianie wspomagane odpowiednio zaplanowanym wysiłkiem fizycznym może zdziałać wiele. Cóż jednak znaczy „odpowiednio”?
foto1
Najprościej mówiąc, rozpoczynając odchudzanie, należy stopniowo wprowadzać różne formy aktywności fizycznej. Zdecydowanie odradza się początkującym, będącym na początku drogi prowadzącej do zgrabnej sylwetki, a więc w tzw. fazie chudnięcia, karkołomne treningi i ponadludzkie wyczyny aerobowe. Na tym etapie, szczególnie jeśli przystępujemy do pracy z otyłością i znaczną nadwagą, zaleca się proste formy aktywności, jak spacery, wchodzenie po schodach. Te, z pozoru nieznaczące, codzienne czynności można sobie z powodzeniem liczyć jako małe sukcesy, dzięki którym osiągnięcie wymarzonej wagi staje się coraz bardziej realne. Dopiero w okresie stabilizacji wagi, czyli wtedy, kiedy (prawie/całkowicie) osiągniemy zadowalający nas efekt, można przejść do ćwiczeń wymagających więcej wysiłku. Pomogą one ujędrnić skórę, wyrzeźbić mięśnie, wzmocnić kręgosłup i usprawnić oddychanie. Bardzo istotne jest, żeby pamiętać przy tym o kilku kwestiach. Przede wszystkim nie należy zbyt szybko przechodzić do coraz bardziej intensywnych form aktywności fizycznej, bo doprowadzi to do spadku motywacji. To na początek zdecydowanie za dużo dla organizmu. I choć zniechęcenie jest już dosyć dużym utrudnieniem w dążeniu do celu, to niestety nie wszystko – może być gorzej. W wyniku nadmiernego obciążenia nieprzygotowany organizm narażony jest na poważne problemy zdrowotne, które mogą prowadzić do autotoksykacji, czyli zatrucia organizmu toksynami. Dzieje się tak dlatego, że podczas dużego wysiłku fizycznego zwiększa się krwiobieg, a wraz z nim organizm się rozgrzewa. W efekcie złogi, które znajdują się wewnątrz organizmu – w jelitach, w naczyniach krwionośnych – (a otyli mają ich zwykle więcej) zaczynają „kwaśnieć”. Część toksyn uwalniana jest wraz z potem, ale reszta (niestety zdecydowana większość) zostaje rozprowadzona przez krew po całym ciele. Autotoksykacja powoduje silne bóle głowy, a nawet depresję. Warto zatem zapamiętać tych kilka rad. Na koniec jeszcze ciekawostka: aby zapewnić sobie lepsze trawienie po posiłku, można – ot, dla odmiany – pochodzić przez chwilę, najlepiej na piętach. Pozycja pionowa sprawi, że do żołądka dopłynie więcej krwi, powodującej szybsze trawienie. Post scriptum: Poobiednie drzemki rzeczywiście sprzyjają wiązaniu się na sadełko, ponieważ podczas snu proces trawienia ustępuje miejsca relaksowi.
Fitness
10-06-2014
foto1
Żywność odstresowująca, czyli o tym, że jedzenie może być naprawdę przyjemne.
Fitness
10-06-2014
foto1
Wcielamy w życie teorię wielkich planów i małych kroków, czyli kilka słów tytułem wstępu do rozdziału „zdrowszy ja”.
Fitness
10-06-2014
foto1
Sposób na nieustanne zmęczenie, czyli jeśli się powiedziało A, to trzeba powiedzieć B.
kalkulator bmi