logo healthstyle
portal healthstyle.pl

PORTAL O ZDROWIU

rotator rotator rotator
rotator
Ćwiczenia, dyscyplina i uczucia, czyli ty i twój pies
Fitness
10-06-2014
Na stronie internetowej najbardziej znanego na świecie zaklinacza psów, Cesara Millana, pojawił się artykuł łączący kwestię zdrowego stylu życia i roli zwierząt. Millan oraz słynna amerykańska trenerka, Jillian Michaels, przedstawili kilka wskazówek dla odchudzających się właścicieli czworonogów.
foto1
Dzięki, jak się okazuje, uświadomieniu sobie pewnych prawideł oraz wcieleniu ich w życie, proces utraty wagi i powrotu do pełni sił staje się nie tylko przyjemniejszy, ale i bardziej efektywny. Ich podejście bazuje na czterech podstawowych założeniach. Po pierwsze: Otyły właściciel = otyły pies [czyt. zważmy twojego psa, a powiem ci kim jesteś] – tak najprościej można streścić sytuację, w której to właśnie pewną prawidłowością jest fakt, iż jeśli pobłażamy sobie kulinarnie i dosyć luźno podchodzimy do kwestii zdrowego stylu naszego życia, wielce prawdopodobne, że taką samą postawę prezentujemy wobec naszego zwierzaka. Ponadto trzeba zauważyć, że długotrwałe zaniedbanie w przypadku obu opisywanych gatunków skończyć się może tymi samymi chorobami: otyłością, cukrzycą czy chorobami serca. Po drugie: Wspólne spacery i ćwiczenia = wspólna frajda, silniejsza więź i lepsze efekty. W zależności od predyspozycji psa proponuje się przede wszystkim spacery, jogging, jazdę na rowerze, rolkach, czy deskorolce. Kolejne założenie łączy się poniekąd z poprzednim. Można powiedzieć: Energetyczna tożsamość = obopólna korzyść. Otóż, Millan podkreśla tutaj przede wszystkim, iż najistotniejsze jest, by nasze temperament, siła i osobowość korelowały z cechami rasy psa, jaką wybieramy. Wówczas osiągniemy maksimum korzyści ze wspólnego aktywnego spędzania czasu, nie narażając się jednocześnie na kontuzje, przemęczenie czy zniechęcenie (dotyczy to oczywiście obu stron). Ostatnie przykazanie człowieczo-psiej kooperacji to właściwie streszczenie znanej maksymy słynnego zaklinacza: „ćwiczenia, dyscyplina i uczucia” (w takiej właśnie kolejności). Najlepszy przyjaciel człowieka okazuje się być również najlepszym trenerem i motywatorem, jakiego można sobie wymarzyć. Przyzwyczaiwszy psa do regularnych porannych przebieżek, gwarantujemy sobie pomoc w konsekwentnym wypełnianiu tego obowiązku. Nasz czworonóg niełatwo zrezygnuje z czegoś, co jest dla niego niewątpliwą przyjemnością, pozwalającą uwolnić energię skumulowaną podczas snu (o aspekcie fizjologicznym nie wspominając). Jakże będzie zdziwiony właściciel – początkowo zirytowany zachowaniem domagającego się spaceru psa – iż oto minęło już kilka tygodni, odkąd kursuje ze swoim pupilem, korzystając podwójnie: zapewniając sobie i jemu codzienną poranną dawkę ruchu oraz zyskując trochę spokoju na następnych kilka godzin po powrocie. Pies wróciwszy do domu, najprawdopodobniej poświeci się drzemce, podczas której jego mózg będzie analizował bodźce, jakie docierały do jego mózgu podczas spaceru. Jest to wyjątkowo istotne w ogólnym dyscyplinowaniu i socjalizacji psa – procesach, które zachodzą szczególnie intensywnie właśnie podczas spacerów. Na koniec jeszcze kilka praktycznych wskazówek: wybieraj zawsze bezpieczne trasy; zabierz ze sobą wodę (dla siebie i pupila), ewentualne smakołyki (dzięki nim zabawa i nauka będzie dla niego bardziej atrakcyjna) oraz woreczki foliowe (bądź co bądź nawyk sprzątania po swoim psie to też element dyscypliny).
Fitness
10-06-2014
foto1
Żywność odstresowująca, czyli o tym, że jedzenie może być naprawdę przyjemne.
Fitness
10-06-2014
foto1
… czyli jak zakodować w niesfornej główce zdrowe nawyki żywieniowe.
Fitness
10-06-2014
foto1
Utrzymanie masy mięśniowej, zapobieganie chorobom, czyli dbanie o siebie z perspektywy zdrowego mężczyzny (albo takiego, który zdrowym chce być).
kalkulator bmi